Van sprookjes naar de werkelijkheid

De kracht van een verhaal vind ik erg fascinerend.
Als kind was ik verzot op sprookjes, later vond ik het heerlijk om tekeningen te maken bij al die intrigerende verhalen.

Die verhalen zien we ook terug in het bedrijfsleven: getuigenissen van klanten, het verhaal achter een merk, …
Uiteraard hebben deze verhalen een doel: een boodschap overbrengen, mensen warm maken voor een product of dienst, etc.

Digitale verhalen

Sociale media zijn bovendien erg boeiende en interessante kanalen om deze verhalen te verspreiden.
Ieder kanaal heeft zo zijn eigenheden waardoor je je verhaal op verschillende manieren kan brengen of belichten.

Ondertussen bestudeer ik dit onderwerp al een aantal jaar. Storytelling is een heel sterk communicatiemiddel, het verbindt mensen (aan een product) want ze herkennen zichzelf erin. Tijd om dat allemaal op een rijtje te zetten en hierover een introductie neer te pennen.

Nieuwsgierig? Je kan ‘Storytelling op sociale media‘ in PDF ook hier downloaden. Het zet je misschien op gang om er zelf mee aan de slag te gaan. Wil je liever advies of iemand die met je meedenkt om een verhaal te schrijven? Eén adres!

Leave a comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *